torsdag 17 juni 2010

En liten paus...

....Livet är härligt stökigt just nu. Ringde min vän igår och frågade -vad gör ni? Klockan var väl närmare 9 på kvällen och Juni höll precis som bäst på med sitt kvällsgnäll... -Sitter i solen på altanen och dricker vin, blev svaret. Åhhh ett sting av avundsjuka for över mig. Jag vill me! Själv låg jag med en nedspydd t-shirt i sängen och försökte frenetiskt att få lillan till en välbehövlig rap. Kunde inte annat än att le åt situationen. Ett glas vin på altanen känns såååå långt bort just nu. Att kunna sitta och njuta av kvällssolen känns lika avlägset. Kvällarna fylls av välling, rap, bajs, blöjor, sagor, nattning, mer rap, mer bajs och ännu mer välling...När klockan är tio-elva är man så trött att man inte ens orkar byta den nedspydda t-shirten utan somnar gott med en slocknad bebis på magen.
Men så ibland får man en paus. Det kan vara en halvtimme, en timme, ibland inte mer än tio minuter. Men det är så skönt. Så tyst och så lugnt. Och så välbehövligt. Att få samla krafterna lite. Idag hade vi lyxen att få en hel eftermiddag av lugn. Världens bästa Anna och Långa Farbror bjöd på grillat och mumsig efterrät. Ingen matlagning, ingen disk, bara total lyx! Barnen lekte ute och även om vi vuxna åt i skift och gick och bar på andras och egna ungar så var det en så härligt avslappnad återhämtningseftermiddag! Värd mer än en weekend på ett 5stjärnigt hotel! För nu blev vi inte bara bortskämda, vi fick ju även umgås med fantastiska vänner- och vad kan vara mer lyx än så????
Nu känner man sig fylld av ny energi så jag tror jag firar med att byta ut kräk t-shirten mot en ren och går och kryper ner och luktar på min bebis (som är nytvättad och härligt bebisluktande)! Ta hand om er- och ännu viktigare- ta hand om era vänner! De är guld värda!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar