onsdag 23 juni 2010

Nu är det förkylt....

...Ja, jag vet, många av mina vänner tycker att vi är supernojjiga när det gäller hosta, förkylning, feber och sjuka barn. Jag vill helst inte springa rakt in i sjukdomar som man kan undvika. För faktiskt är det ju så att de flesta sjukdomarna går inte att undvika, de smyger på en ändå. Men att åka hem till någon som hostar, fräser och snörvlar...nä, det brukar jag tacka nej till. Men så häromdagen var vi ju på ett underbart Varbergsbesök. Och vi visste att minstingen var snörvlig och hade rinnande näsa och jag visste i samma stund som Milda "lånade" hennes vattenflaska att det var kört :) Och mycket riktigt. Både Milda och bebisJuni är förkylda, och Milda allra värst. I natt sov hon 2 timmar, resten av tiden illvrålade hon och hade förmodligen ont i både öron och hals och näsa (mamma och pappa hade inte ont i öronen med utvecklade under natten en kronisk tinnitus). Det enda som hjälpte var när klockan var 04.30 och Gabriel satte sig och tittade på ett fantastiskt meningslöst barnprogram i soffan med henne..då tystnade hon tillfälligt i alla fall.
Och inte blir det bättre av att Juni me snorar och snörvlar och vaknar så fort Milda lyckats somna till....Jag säger inte att det är supersynd om oss. En liten förkylning hör ju sommaren till. MEN, jag kommer fortsätta att undvika snoriga vänner framöver. Förutom Malva, som redan är förlåten för smittspridningen, eftersom Malvas mamma gör de GODASTE kladdkakemuffinsen EVER! Så ok då, jag ändrar mig, ska ni smitta ner 4-barnsfamiljen med valfri sjukdom så se till att den åtminstone levereras dold i ett rus av socker och choklad! Prosit!

2 kommentarer:

  1. Jag ska tipsa dina vänner om att ljuga om alla eventuella sjukdomar bortsett från magsjuka... =)

    Puss å kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta!
    Vad roligt att hitta till din blogg! Vilka underbart söta barn du har!
    Hoppas allt är bra, ser att du bor i Halland.

    Själv har jag hamnat i Lerum efter ett par år i såväl USA som London. Är numera gift och har en tvåårig dotter. Shit vad vuxet!

    Kram från Josefine Albinsson (fd Malmberg)

    SvaraRadera