lördag 3 juli 2010

PAUS...



Vi har paus just nu :) Paus från allt som handlar om tider, skola, dagis, hämtning, lämning, ja paus från ekorrhjulet. Skönt att kliva av den där snurrande karusellen då och då och istället spendera tid med att hitta dubbelsnäckor på en ljummen sandstrand, eller dricka sommardrinkar vid plastpoolen i trädgården. Min kompis skrev på Facebook häromdan och undrade varför jag aldrig hörde av mig? Om det var så jobbigt att vara 4-barns mamma att jag inte hade tid att prata i telefon. Faktum är att det är tvärtom. Jag har aldrig haft så mycket tid som nu, när alla årets "måsten" är som bortförda av vågorna och det enda som finns att göra är att njuta. Och visst ska man ta sig tid för sina vänner, men just nu har vi bara massa familjetid, och det är minst lika viktigt. Min underbara härliga familj med barn i alla dess åldrar. Milda håller som bäst på att upptäcka tjusningen med havet, totalt orädd springer hon ut i vattnet. Så häftigt att se! Så om ni vill mig något så messa inte eller ring, åk ner till stranden i stället och där finner ni mig längst ner vid vattnet, med en bebis i bärselen, en ettåring vid vattenbrynet, en femåring med kritvitt hår och en sexåring där det enda man ser är en snorkel och cyklop :D
Annars hörs vi när pausen är slut! Kram

1 kommentar:

  1. Ni tänker helt rätt, det borde fler göra. Passa på att njuta av varandra och alla era underbart bullriga barn. Tids nog kommer ekorrhjulet ändå att börja snurra igen.

    Puss!!!

    SvaraRadera