onsdag 10 november 2010

En bra idé- pröva själva!!!!

Ville egentligen bara dela med mig av en bra idé som min fina kompis Linda gav mig. Sätt dig ner, skriv en lapp på saker som du uppskattar att din man/fru/sambo gör för dig, utan att denna personen egentligen kanske reflekterar så mycket över det. Låt din partner göra samma sak och byt lappar med varandra. Att älska och uppskatta varandra behöver inte innebära några stora kärleksförklaringar eller 100 röda rosor.
En utav sakerna på min lista kommer definitivt vara att mannen varje kväll skakar två vällingflaskor som jag vet kommer behövas under natten. Ingen stor grej, men för mig som är kvällstrött är detta något jag uppskattar oerhört mycket. Jag vet att när kl. är 02.00 och Juni skriker efter mat (finns det några mer punktliga varelser än barn???) så kan jag bara öppna kylskåpet och plocka fram flaskan.
Kanske låter helt tokigt, men för mig är det värt mer än alla blomsterbuketter i världen.

Så fundera själv, vad gör din partner för dig som du uppskattar? Berätta det för honom/henne! Och säg att det faktiskt betyder mycket för dig, hur litet och obetydligt det än kan tyckas.
På lördagkväll ska listorna vara klara och vi ska berätta för den andra vad vi skrivit ner :) Ett litet sätt att lysa upp i novembertillvaron! Pröva själva och se! Ett vänligt ord lyser starkare än den varmaste sommarsol!
kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar