fredag 6 november 2009

Möte med en ängel!

Idag träffade jag en ängel, han heter Petter och kom som en skepnad iförd vita kläder! Petter är snäll, omtänksam, varsam, ödmjuk, lyhörd, varlig, försiktig, omhuldande och alldeles alldeles underbar....
Petter tog med varsam hand och öm blick hand om mig när han såg min rädsla och oro. Han lugnade mig och talade försiktigt med små bokstäver för att inte skrämma. Han var en sån ängel som måste vara hitsänd för att hjälpa såna som mig, för jag vet att vi är fler därute som lätt blir rädda, oroliga och darrande bara vid tanken.
Petter är min tandläkare vid folktandvården, och det är nästan, men bara nästan, att man hade hoppats på åtminstone ett pytte-pytte hål...För nu får jag inte träffa honom förren tidigast om ett år igen :(
Änglar finns! Mitt ibland oss, och till och med på folktandvården- det trodde ni kanske inte :D

1 kommentar:

  1. Ha ha ha ha, änglar kan man verkligen träffa där man minst anar. Själv träffade jag en i vintras i form av en parkeringsvakt... Lite otippat!

    Jag är så nöjd med att du äntligen tog tag i dina tänder, duktig flicka!
    Kram Lindis

    SvaraRadera