måndag 27 juli 2009

Ny i gänget

Hmmm..då var man alltså igång. Hur gör man? Vad ska man blogga om? Jag har följt min vän writingmum och hennes blogg och varje gång jag läser den tänker jag att ....varför inte? Att få skriva ner tankar, stora som små, och fundera kring livets alla med-mot och tankegångar. Inga ämnen känns för små för att faktiskt kunna vara spännande, intressanta, tragiska, härliga eller minnesvärda. Bloggen kommer antagligen mest att handla om en vardag som delas av många andra därute. Är en varannanvecka mamma åt två(hur man nu kan vara det??? Jag är mamma på heltid för alla mina barn!) gift, skild, gift igen och också mamma till en liten ny minimänniska som precis lärt sig rulla runt. Det där med varannanveckas liv är knepigt att vänja sig vid. Måndag idag och har precis lämnat de två stora trollen ( 5 och 4). Det blir tyst i huset...lite för tyst. Vad ska man hitta på nu? Första timmarna går åt till att röja upp efter veckan som varit, tvätta ikapp och storhandla. Sådant som varje trebarns mor önskar att de hade massa tid över för att göra. Men sedan kommer saknaden...och längtan... Och man önskar att man antingen kunde vrida fram tiden, eller tillbaka, och ge dom den där extra pussen på kinden man aldrig hann. En vecka kan tyckas som kort tid, men ibland som en oändlighet....Ta hand om er!

2 kommentarer:

  1. Välkommen till bloggvärlden!

    Jag förstår hur du menar. För mig låter det som ett paradis att få ett par timmar ifred och fixa hemma. Men oftast räcker det med bara ett par timmar, sedan brukar man alltid börja sakna de små bullriga trollen.

    Nu ska jag hem till mina trollbarn!

    SvaraRadera