måndag 4 januari 2010

Inredning a la Maria Montazami!



Jag älskar att inreda barnrum :) En liten, liten del av mig börjar skarpt misstänka att en av de stora anledningarna till varför jag skaffar barn är för glädjen att inreda barnrummen ;) Ha ha, nä skämt åsido, alla ni som har inrett barnrum vet hur superduperkul det är att verkligen tänja på alla gränser vad gäller färger och former. Enligt mig ska barnrum vara färgrika, lekvänliga och mysiga. IKEA är ju drömmen för en medelSvensson inkomsttagare som mig- men med lite fantasi, en snäll vän som håller i målarpenseln och lite galna idéer blir det hur bra som helst! Här kommer lite smakprov på två utav barnrummen. Minsta tjejen har fått sitt rum inspirerat av sin pappas barndom och uppväxten på en bondgård i djupaste skogarna i Småland. Kossor i massor, och grönt överallt!



Min lille kille bor mitt i ett hav. När han somnar brukar han säga att det är som att sova mitt ute i vattnet :) Han är omgärdad av hajar, bläckfiskar, maneter och fiskar, både på väggarna och i taket. Men, som sagt, detta hade inte varit möjligt utan min fantastiska kompis som målar bättre än självaste Michelangelo :) Och skulle det nu bli fler barn i det här huset är nästa tema redan bestämt- Lejonkungen/djungel tema...eller kanske rymden...eller kanske Barbappa..eller kanske...ja, ni märker ju själva, bäst att vi skaffar en två- tre stycken barn till...
Fantasin har inga gränser!





2 kommentarer:

  1. Ha ha ha... ja, det ligger nog en poäng i det du skriver... ju fler barn desto fler inredningsidéer... Jag håller med dig, det är så grymt roligt att göra fint hos barnen!

    Lilla prinsessans rum blev jättefint, och ganska grönt! Frågan är om det behövs en väggmålning där. Tycker det är så fint som det är redan nu.

    Barbapapa... det vore roligt...

    Puss å kram!

    SvaraRadera
  2. DAx att bygg ut snart så ni får plats eller rent av köpa ett större hus för då får du inreda alla barnrum igen.

    SvaraRadera