måndag 22 mars 2010

Gourmetmat!


Mmmmmm vad det är mysigt när alla barnen är i huset! Full rulle och kaos hela dagarna! Men så var det det där med menyn....Alla som känner mig vet att mat är inte min starka sida... Visst, det är kul att äta, men att laga... Och ja, jag erkänner, jag kanske anpassar mig en aning för mycket till barnens önskemål, de ska äta det som serveras och bla bla bla bla tycker många, men jag väljer mina fighter. Och just fighterna vid middagsbordet är inga jag prioriterar. De äter bra, variationsrik mat på dagis/skola och därför låter jag dom vara kanske lite FÖR kräsna här hemma. Idag så serverades till lunch falukorv (extrapris på MAXI :) i form av korvstroganoff. Mums kanske du tänker, men tänk om. Här får nämligen INGEN och då menar jag absolut INGEN paprika finnas i grytan för "vi älskar inte paprika", inte heller ngn lök. Och dottern är allergisk mot mjölkprotein, så Oatley havregrädde och ketchup är de ingredienser som simmar runt i grytan bredvid korven. Till detta pastaskruvar som dränks i en sörja av rosafärgad havregrädde. Sonen åt två stora portioner och intygade gång efter gång att jag gör bäst mat av alla! :) Ha ha, inga stora krav, här behöver man inte vara ngn mästerkock för att få stjärnor av provsmakaren! Och när jag upplyser honom att resterna tar vi till middag ikväll, eftersom barngympan upptar hela eftermiddagen/kvällen och ingen orkar laga mat när vi kommer tillbaks spricker han upp i ett stort leende, men tillägger oroligt -Ingen paprika då heller va? -Nä, lilla älskling, ingen paprika, ingen lök och ingen smak heller för den delen. Bara vanlig, hederlig ketchupsörja med rea-falukorv....Precis som dom vill ha det!

3 kommentarer:

  1. Mums vilken smakupplevelse!

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha ha, jag känner igen det där. Men hemms hos oss stavas den älsklingsrätten pasta med köttbullar... =)

    SvaraRadera
  3. Hi hi!
    Mycket underhållande läsning. Här spottas maten än så länge ut när han inte är nöjd, eller så skjuter han undan tallriken och vägrar. Ska bli skönt när han börjar säga till innan man har hunnit laga mat i onödan.
    Kram på er!

    SvaraRadera