onsdag 17 mars 2010

Nedräkning? Öhh, nej tack, har inte tid...

Igår var vi hos min härligt sprudlande barnmorska. Hon säger sådär hurtigt och glatt att "då är det snart dax för nedräkning för er då :D. Nej, nej svarar jag lite paniskt samtidigt som jag håller koll på 11 månadersbebisen som undersöker vagnen med alla instrument som står parkerad bredvid gynstolen...bläää. Det går inte, inte än liksom. Jag har ju precis börjat min graviditet :O Vart tar tiden vägen??? Var ju inte längesen jag gjorde det där testet. Visst, många par gör testet tillsammans, eller så slår tjejen in testet som ett litet paket till sin man men inte vi inte. Medans min 4 månaders bebis låg på golvet och jollrade kollade jag testet, konstaterade att wow-bebis på G och messade min man på jobbet -Ska vi köpa ny bil? Varpå han svarade -Är du gravid? Och jag -Japp. Det var liksom det. Sen pratade vi inte mer innan han kom hem på kvällen, och då pratade vi nog mest sömnmetoder och matning av bebisen på golvet. Bebis i magen är liksom lite bortglömd.
Men så igår blev man påmind av en hurtig barnmorska:) Och så upp på britsen för att leta hjärtljud. Och varje gång man hör ljudet av ett framrusande lokomotiv så måste jag ju erkänna att man får en härlig känsla i kroppen. Man blir uppfylld av mammahormoner. -Älskling, lyssna på vår bebis! Säger jag lite romantiskt. Men märker att han har fullt upp med lillan som ÄTER upp den vita tandläkarplastmuggen som var till för att dricka ur. Nåja, jag ligger där och njuter i alla fall av ett litet hjärta som slår alldeles precis som det ska! Häftigt, härligt! Det ÄR underbart att vara gravid, en otrolig upplevelse att få bära ett barn inne i sig, men tiden behöver inte rusa i väg för jag vill hinna njuta lite av min mage också. Tycker lite synd om männen som aldrig får uppleva den känslan. 4 barn... det trodde jag aldrig för 10 år sen, men där ser man, livet spelar en små spratt:) Det är bara att tacka och ta emot!
Ps. Igår fick jag ett fång tulpaner av min man när han kom hem för att han tycker att jag är en fantastisk mamma till vår dotter, om vi fortsätter i det här tempot får han snart köpa en hel blomsteraffär åt mig ;)

4 kommentarer:

  1. Heja lillan!
    Det är väl bra med en aktiv liten tjej som du kan springa efter så mammakilona bara flyger bort i sommar ;) Snart får du ändra texten i "om mig-texten" till fyrabarnsmamma... Galet! Bebisen i magen kan skatta sig lycklig. Du har blivit en sådan harmonisk mamma. Dina barn har verkligen världens mysigaste och roligaste mammis. Kramar från oss tre i Åled

    SvaraRadera
  2. Hejsan Fantastiska DU!

    Kan bara hålla med "alla tre i Åled"!!! Du/ Ni kommer att fixa detta om några. Skenet av dig och din harmoni när vi träffades sist var underbart att de och du är en förebild som mamma för många hoppas jag. För mig är du det!

    Ha en underbar dag min vän med din man, dina barn och din mage! (",)

    Kramis

    SvaraRadera
  3. Ja, de mysiga månaderna med sparkar och buffar i magen går så fort så fort, alldeles för fort! Men å andra sidan är det ju då det härliga börjar... när bebisen kommer ut och man får gosa med sitt lilla troll... ahhh, undrar om jag kan övertala Jörgen till en till, bara en, dom är ju ändå så små i början att de knappt märks =)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. En blomsteraffär och en enorm buss!!!:-)

    SvaraRadera